ireland

let the irish fun begin! 1.0

4 Sep 2012

ok, peeps. here we go. day one in ireland! i must say, this was an unbelievable weekend. u.n.b.e.l.i.e.v.a.b.l.e. the main event of our 5 day trip to the emerald isle was to celebrate the wedding of our two dear friends; but we had a day in dublin before we headed out to the irish countryside for those celebrations. so, here’s a little peek at how we spent our time when we arrived. now you’re gonna see why we looove dublin so much!

ryanair is freaking crazy. you don’t have assigned seats, so you’ve gotta claw your way as close to the front of the line as possible. we’re just waiting here, watching all the anxious people waiting to board a plane to london.

our plane!

ready as we’ll ever be. but, super excited.

all checked into our hotel in the middle of downtown dublin & ready to take on the town.

first things first, now that we’re all together. what time is it? beer-thirty. us: “we’d like to order 3 guinesses, please.” bartender: “we don’t have guinness here. we sell local beer.” us (stunned): “uhhh… well, give us something good…

yep. it was good. so, no guiness yet. but, still, a success.

and there was live irish music. never wrong, ya know. i love it.

we got a little hungry, so we went to a tapas restaurant & went crazy. delish.

ok. what can we get ourselves into now? hmmm… how ’bout a guiness to end our first day in dublin, ireland? sláinte!

now, that’s only the beginning of the pictures from my weekend. you have no idea some of the things that are waiting. tomorrow, i’ll share with y’all what we did on friday. let’s just say it included a road trip into the irish countryside (where we got lost) and a billiard room. check back tomorrow!!

wishing you peace, love, & rainbows.

You Might Also Like

No Comments

  • Reply Barb 5 Sep 2012 at 03:31

    love the pics! What WAS up with all the guys in the jeans, leather jackets and stocking caps?

    • Reply liz 6 Sep 2012 at 11:08

      Barb, they were Americans. It was an invasion of Americans from Notre Dame during the weekend. It was crazy!

  • Reply Tracy 5 Sep 2012 at 04:25

    The Temple pub was so gorgeous, as are the brightly painted doors & cobblestone streets- so much great use of colour there. It all looks (to these Australian/American eyes), like a little fairy-tale book…What a shame about Lina’s fear of flying- I had a GF once who is still like that to this day (only worse- she takes valium just to board!). Ah well, if a hand-squeeze gets her there, that’s all that matters, yeah? You two take care & brilliant photos Liz. 🙂

    • Reply liz 7 Sep 2012 at 11:13

      Tracy, it is a gorgeous, fairytale kinda place, you’re right. My eyes could barely soak in everything, it was as if I had to inch myself constantly. I feel soooo blessed. Thanks for the compliment! xo

  • Reply momentsofmezz 5 Sep 2012 at 05:00

    Love love love these pictures! Looks like you had a fantastic first day! Can’t wait to see the rest. I love how you documented most of it with photos. So.much.fun. (:

    • Reply liz 7 Sep 2012 at 11:11

      It was soooo much fun!

  • Reply Laura4NYC 6 Sep 2012 at 03:31

    Dublin looks like a very interesting and beautiful city. I always wanted to check it out, together with the Scottish Highlands. Maybe I’ll roadtrip the two countries at some point in time.

    Mhm, isn’t Guiness Irish? How strange! But seems like you still got it after all. Yeah, what would an Ireland trip be WITHOUT Guiness?!

    • Reply Laura4NYC 6 Sep 2012 at 03:32

      PS: I hate Ryanair! See my Ryanair hate post here:

      http://germanamericanabroad.wordpress.com/2011/10/03/traveling-through-europe-ryanair/

      Always trouble with them when you go to Great Britain, it seems. I flew with them to Austria once, that was fine. People are really crazy trying to fight for the first spot on the plane.

      • Reply liz 7 Sep 2012 at 11:03

        Hehe! Ryanair… cheap tickets, which is awesome; but soooo much stress.

        • Reply Tracy 7 Sep 2012 at 12:30

          …Not sure I want the cheapest plane-ride? You’re in the air, after all?

          😉

    • Reply liz 7 Sep 2012 at 11:04

      Oh, a roadtrip to Ireland & Scotland sounds perfect. I’ll meet you there! Nad we’ll drink tons of Guinness! 😉

  • Reply time for a wedding & a party! 3.2 « just be. love all. live life. 7 Sep 2012 at 16:15

    […] day one: hello, dublin […]

  • Share your thoughts

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    %d bloggers like this: